W Bisnesie najczęstszą formą komunikacji stanowią telefon oraz wiadomości mailowe

Warszawa, 16 kwietnia 2018

Komunikacja w pracy przez telefon, drogą mailową, za pomocą skype lub Filesharing? Europejczycy mają wybór i zdecydowanie wybierają dwie pierwsze opcje.

 

Alkohol, sport, telewizja bądź spotkania z przyjaciółmi – z tych wszystkich rzeczy mogą Polacy  na rzecz telefonu komórkowego zrezygnować jak wynika z przeprowadzonej ankiety. Co sprawdza się w wolnym czasie nie musi koniecznie odzwierciedlać w życiu zawodowym. W pracy mamy do dyspozycji wiele kanałów komunikacji. Jobswype chciało dowiedzieć się poprzez przeprowadzoną ankietę, który środek komunkacji jest najczęściej używany w pracy przez naszych europejskich użytkowników. Czy standardowy telefon bądź email zostały wyparte przez nowoczesne warianty jak Skype i Filesharing?

Jednoznaczny wynik: Komunikacja poprzez telefon oraz email przeważają. Inne możliwości są znane, natomiast jeszcze się nie wdrożyły w świecie pracy.

Telefon i E-Mail dominują.

Skype oraz Filesharing notują tylko kilka procent.

 

Między 39 (Wielka Brytania) a 79 procent (Rumunia) europejskich pracowników stawiają na stary, niezawodny telefon, natomiast między 17 (Rumunia) a 57 procent (Wielka Brytania) stawia na wiadomości email. Na arenie europejskiej klaruje się jasny obraz na podstawie ankiety przeprowadzonej przez Jobswype w marcu 2018 roku: telefon oraz email to bezpodstawni faworyci, natomiast Skype i Filesharing zyskały jedyne 1-6%. W Polsce wyniki rozkładają się następująco: Telefon (77%), Email (16%), Filesharing (4%), Skype (2%).

Nowym trendem w środkach komunikacji, który zarówno umożliwia wymianę informacji a także pracę zespołową tzn. dzieleniem treści, jednoczesną współpracę są specjalnie do tego przeznaczone platformy. „Jest kilka powodów dlaczego jeszcze ta forma komunikacji się nie przestrzeniła“- wyjaśnia Christian Erhart, założyciel Jobswype.

 

 „Z telefonu szybko się nie zrezygnuje, gdyż najlepsza wymiana informacji jest w bezpośredniej rozmowie“ – jego zdaniem. To wyjaśnia popularność i preferencje co do telefonu zarówno w pracy jak i w wolnym czasie. „Co wielu nie jest znane to fakt, że wiele centrali firmowych stawia przy telefonowaniu na rozwiązanie Voice – over – IP (VoIP). Jest to coś w rodzaju Skype, który wykorzystuje internet – najłatwiej wyjaśniając.“ – uzupełnia Erhart.

 

Najepszym wyjaśnieniem jest wiek aktywnych osób zawodowo. „ Większość z Was zaczynając swoją przygodę z pracą używali telefonu oraz email. Te dwa kanały komunikacji macie we krwi“ – mówi Erhart. Młodsze generacje, które dopiero wkraczają w ścieżkę zawodową szczególnie w Start -up, mają do czynienia z platformami, które umożliwiają dzielenie się treści a równocześnie opracowywanie dokumentu przez kila osób jednocześnie. „Obecnie nie jest żadkością, że dwie bądź więcej osób pracuje w tym samym czasie nad danym plikiem“ – jest świadomy tego założyciel Jobswype. To umożliwia pracowniką elastyczny tryb pracy, co szczególnie dla młodych pracowników jest bardzo ważne.

Praca kontra wolny czas – zamazane granice

Wspólnie i elastycznie – to są największe zalety tej platformy. Innaczej powiedziane – przede wszystkim duże koncerny – myślą o bezpieczeństwie danych. Jeśli są takie platformy używane to wysłane dane nie są już tylko zapisane na firmowych serwerach. „Eksperci od IT, zatrudnieni przez firme mają własne rozwiązania jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych i ich kontrole” – wyjaśnia Erhart. Jest to przeszkoda dla tych co używają Skype, Whatsup, Slack itd. „Operatorzy już nad pracują nad rowiązaniem i specjalną aplikacją dla Business klientów“.

Ta ankieta została przeprowadzona w marcu 2018 roku, wzięło w niej udział 2796 osób z całej Europy.

Materiały obrazowe

Powrót do komunikatów prasowych